na podobieństwo TOP10 jego twórczości, bo nie mam czasu na oglądanie 530 filmów?
Oczywiście nie widziałem wszystkich ocalałych filmów pana Griffitha, ale jeżeli chodzi o krótkometrażowe to polecam:
http://www.filmweb.pl/f144274/Matczyne+serce,1913
http://www.filmweb.pl/f144432/Narrow+Road%2C+The,1912
http://www.filmweb.pl/f144226/Hessian+Renegades%2C+The,1909
http://www.filmweb.pl/f144611/Sealed+Room%2C+The,1909
http://www.filmweb.pl/f144427/Unchanging+Sea%2C+The,1910
http://www.filmweb.pl/f90143/Niewidzialny+wr%C3%B3g,1912
http://www.filmweb.pl/f89648/Kapelusz+z+Nowego+Jorku,1912
http://www.filmweb.pl/f93902/Painted+Lady%2C+The,1912
http://www.filmweb.pl/f38252/Muszkieterzy+z+Pig+Alley,1912
http://www.filmweb.pl/f91984/Battle+at+Elderbush+Gulch%2C+The,1913
Filmów pełnometrażowych jeszcze nie oglądałem, ale z pewnością trzeba zobaczyć:
http://www.filmweb.pl/f38246/M%C4%99czennica+Mi%C5%82o%C5%9Bci,1920
http://www.filmweb.pl/f38253/Z%C5%82amana+Lilia,1919
http://www.filmweb.pl/f31432/Nietolerancja,1916
Narodziny narodu
Pozdrawiam :D.
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Męczennica Miłości 8,00 3
2 Narodziny narodu 6,88 8
3 Nietolerancja 7,00 5
4 Złamana Lilia 6,50 8
Krótkometrażowe:
Sealed Room, The 6,00 3
Muszkieterzy z Pig Alley 5,75 4
Te okropne kapelusze 5,20 5
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Nietolerancja (1916) 7,89 9
2 Męczennica Miłości (1920) 7,80 5
3 Narodziny narodu (1915) 6,82 11
4 Złamana Lilia (1919) 6,53 15
Krótkometrażowe:
Muszkieterzy z Pig Alley (1912) 5,40 5
Te okropne kapelusze (1909) 4,83 6
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Nietolerancja (1916) 7,78 23
2 Męczennica Miłości (1920) 7,70 10
3 Złamana Lilia (1919) 7,04 24
4 Narodziny narodu (1915) 6,80 25
5 Dwie sieroty (1921) 6,57 7
Krótkometrażowe:
Muszkieterzy z Pig Alley (1912) 5,78 9
Te okropne kapelusze (1909) 4,57 7
01.Złamana Lilia 10/10
02.Prawdziwe serce Susie 9/10
03.Męczennica Miłości 8/10
04.Nietolerancja 7/10
05.Avenging Conscience 7/10
06.Matczyne serce 6/10
07.Malowana dama 6/10
08.Muszkieterzy z Pig Alley 6/10
09.Spekulant zbożowy 5/10
10.Narodziny narodu 4/10
Narodziny narodu
Nietolerancja
Męczennica miłości / Droga na wschód
Złamana lilia
Dwie sieroty
Z długich metraży to w zasadzie te najważniejsze. Może jeszcze "Judith of Bethulia", bo to jego pierwszy film pełnometrażowy. A w kinie dźwiękowym już mu raczej nie wyszło.
1. Nietolerancja - 8/10
2. Złamana lilia - 7/10
3. Narodziny narodu - 7/10
4. Dwie sieroty - 5/10
5. Męczennica miłości - 5/10
6. Abraham Lincoln - 2/10
Krótkometrażowe:
1. The House of Darkness - 5/10
2. Muszkieterzy z Pig Alley - 5/10
3. The Sunbeam - 4/10
Widziałem jeszcze Uratowanego z Orlego Gniazda (tam Griffith był tylko aktorem), a także Przygody Dollie, które można obejrzeć, by zobaczyć jak zaczęła się kariera twórcy, ale pochodzi to z tak archaicznego okresu kina, że od oceny się wstrzymam.
1 - Złamana lilia - 8
2 - Prawdziwe serce Susie - 8
3 - Narodziny narodu - 7
4 - Nietolerancja - 7
5 - Dwie sieroty - 7
6 - Męczennica miłości - 7
7 - Hearts of the World - 7
8 - Ameryka - 6
9 - Judyta z Betulii - 6
10 - Abraham Lincoln - 6
11 - The Idol Dancer - 6
12 - The Love Flower - 6
13 - Biała róża - 5
14 - Zemsta sumienia - 5
15 - Najważniejsze pytanie - 5
16 - Home, Sweet Home - 4